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Retrospective de Mai-Thu Perret
au MAMCO

STYLE /
Art contemporain

Le premier étage du MAMCO est dédié à une rétrospective de Mai-Thu Perret, artiste suisse d’origine franco-vietnamienne et vivant à Genève.

L’artiste a su développer une pratique singulière, qui traverse les disciplines (de la sculpture au film, en passant par la céramique et la performance), multiplie les référents (des mouvements avant-gardistes du 20siècle aux philosophies orientales) et fusionne les méthodologies (faisant usage de ses études littéraires aussi bien que de ses expériences curatoriales).

« Je pense vraiment, déclare Mai-Thu Perret, que l’histoire de l’art occidental est dominée par les hommes et je m’intéresse aux histoires qui prennent en compte des figures ou réalités marginalisées/oubliées. J’aime utiliser mon travail comme un espace spéculatif où je peux imaginer différentes histoires à venir ou qui restent à raconter.»

Plus d’infos sur www.mamco.ch/fr/1508/Mai-Thu-Perret

ENGLISH TEXT

The MAMCO’s first floor is devoted to a retrospective of the work of Mai-Thu Perret, a Swiss artist of Franco-Vietnamese origin, living in Geneva. In recent years, Mai-Thu Perret ‘s work has featured in large-scale exhibitions at institutions such as SFMOMA in San Francisco, the Renaissance Society in Chicago, the Chisenhale Gallery in London, the Nasher Sculpture Center in Dallas, the Kunsthaus in Araau, the Bonnefantenmuseum in Maastricht, and the Haus Konstruktiv in Zurich, but this is her first major exhibition at MAMCO, following her nomination for the Manor Prize in 2011: a singular omission for an artist whose distinctive practice embraces disciplines from sculpture to film, ceramics and performance, referencing multiple sources from 20th-century avant-garde movements to Eastern philosophies, and blending methodologies to draw on her literary studies and her experience as a curator.

“I really think,” declares the artist, “that men have dominated Western art history, and I am interested in histories that take account of marginal/forgotten figures or realities. I like using my work as a speculative space in which I can imagine alternative histories to come, stories that are still to be told.”

More informations on mamco.ch/